Kategoriler

10 Kasım 2014 Pazartesi

Allah bagislasin..

     Birinin çocuğuna iyi dileklerde bulunmak için kullanılır genelde. "Bir kızım bir oğlum var" ya da "4 yaşında bir oğlum var" gibi bir cümle kuran kişiye karşıdaki kişi hemen "Allah bağışlasın" der bizim geleneklerimize göre. Ben de çok kez duymuş ve kullanmışımdır muhtemelen. Ama hiç düşünmeden. 

     Artık çok tuhaf geliyor bu cümle, bana söylendiğinde mantık çerçevesine oturtamıyorum ben de bir başkasına diyemiyorum bunu artık. Çünkü o çocuğun sağlıklı olmasını dilemek için kullanılır genelde, bu durumda ölen çocukları Allah bağışlamamış mı oluyor. "Allah sahibine bağışlasın" anlamı vardır belki diye düşünüyorum ama o da olmuyor, çünkü zaten sahibi Allah.

     Abini yanımda görüp de "Tek çocuk mu?" diye sordu geçenlerde bir kadın. "Evet" diyebildim ben, o da "Allah bağışlasın" dedi. O an takıldı bilincim, kalakaldım. Sonrasında, "bir oğlum daha vardı ama o öldü" desem ne diyecekti acaba kadın. "Neyse Allah birini bağışlasın bari" mi diyecekti? Olmaz, öyle denmez ki bir anneye. O yüzden anlamlandıramıyorum bu cümleyi artık. Allah bağışlasın denmemeli bir çocuk için. Çok şükür abin yaşıyor, yani Allah bağışladı bize onu ama seni de bağışladı bize Allah'ım. Bu dünyada bize emanet etti seni ve inşallah cennette de bizim yanımıza verecek seni. İnşallah oğlum..

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder